Társasházak esetén csengessünk be a felső lakóhoz és tájékozódjunk a folt feletti helyiség állapotáról (pl: áll-e a padlón a víz, vagy pörög-e vízórája vízfogyasztás nélkül is).
Ha az ázás intenzitása jelentős és folyamatos, mely a víznyomóvezeték meghibásodására vezethető vissza, de a felső lakó nem együttműködő, vagy nem lehet hozzá bejutni, akkor egyszerűen zárjuk le, vagy zárassuk le a nyomóvezetéket a vízszerelő megérkezéséig!
Ha a nedvesedés, vagy a vízfolyás csak akkor jelentkezik a plafonon, vagy a függőleges falsíkon, ha a felső lakó otthon van és a vizet használja, akkor a hiba nagy valószínűséggel a szennyvízelvezető rendszer meghibásodására utal!
Vízszerelőt a fenti esetekben már csak akkor hívjanak, ha a felső lakó szükség szerint a bontáshoz is hozzájárul, illetve, ha a költségviselés módját is tisztázták!
Csőtörés:
Lehetőleg csak lakáson belül és az érintett szakaszon zárjuk el a vizet, de ha erre nincs mód és indokolt, úgy szükséges a központi elzárás!
Kit hívjanak!
Ha a központi vízmérő (főmérő) előtti szakaszon jelentkezett a vízcsőtörés, akkor a vízművekhez kell fordulni, egyéb esetben egy vízszerelőhöz!
Miről kérünk tájékoztatást a beszélgetés folyamán?
Szükség szerint lezárható-e a ház, illetve működnek-e a vízelzárók? (Erről lehetőség szerint Önöknek kell meggyőződniük még a vízszerelő kiérkezése előtt!)
Hozzá lehet-e férni a központi vízelzáróhoz?
Mit tapasztal? Hibajelenség?
Az épület jellege, (panel, falazott csőhálózatos, a lakás belmagassága) kora?
Volt-e már korábban hasonló probléma?
Próbálkozott-e már valaki a hibaelhárítással?
Tájékoztatták-e a lakókat az esetleges vízlezárás szükségességéről?